یک برنامه خرید آنلاین آمازون را شکست داد 

یک سرویس تجارت الکترونیک نوپا، خریداران جدید بیشتری را در هند نسبت به Amazon.com Inc و Walmart Inc جذب کرده است.

میشو به کاربران این امکان را می دهد که با اشتراک گذاری لیست محصولات با دوستان از طریق سرویس پیام رسانی محبوب واتس اپ شرکت متا پلتفرم، همراه با فیس بوک و اینستاگرام، اقلام خود را بفروشند. متا همچنین یکی از سرمایه‌گذاران میشو است که سهام آن فاش نشده است.
طبق گفته شرکت تحلیل اپلیکیشن Apptopia، Meesho پربارترین اپلیکیشن خرید جهان در نیمه اول سال جاری بوده است و خریداران به سهولت استفاده، انتخاب گسترده محصولات و قیمت پایین آن اشاره می کنند. حدود 127 میلیون نفر این برنامه را دانلود کردند که فقط در هند در دسترس است.
دریش بانسال، مدیر مالی میشو، گفت: آمازون و فلیپ کارت از نظر درآمد «برای 1 تا 5 درصد بالای جمعیت» بیشتر هستند و برای کالاهای گران‌تری مانند گوشی‌های هوشمند و تلویزیون تخصص دارند.

بانسال گفت، هدف میشو این است که رهبر آنلاین کالاهای ساده تر، مانند پوشاک و اقلام خانگی باشد که اغلب در خرده فروشی های سازماندهی نشده فروخته می شوند، که حدود 85 درصد از بخش خرید هند را تشکیل می دهد. او افزود که این استارت آپ به بسیاری از مشتریانی که عادت به خرید در فروشگاه های گوشه ای دارند و اکنون به اینترنت روی آورده اند، پاسخ می دهد.

میشو در سال 2015 تاسیس شد و 1.1 میلیارد دلار از سرمایه گذارانی از جمله متا، صندوق ویژن گروه سافت بانک، Sequoia Capital India و B Capital Group جمع آوری کرده است. میشو سودآور نیست، اما آقای بانسال گفت که در مقطعی خواهد بود و قصد دارد به صورت عمومی فهرست شود. ارزش آن حدود 5 میلیارد دلار است.

میشو راهی برای به دست آوردن آمازون و والمارت دارد که با هم بیش از 22 میلیارد دلار از سال 2014 به هند وارد کرده اند. طبق یک گزارش، هر کدام سالانه حدود 20 میلیارد دلار فروش آنلاین در هند دارند که حدود 60 درصد از کل فروش هند را شامل می شود. میشو مسئول حدود 5 میلیارد دلار یا 7 درصد از کل فروش هند است.

شرکت‌های آمریکایی مشتاق سرمایه‌گذاری بر روی صدها میلیون مشتری که برای اولین بار در این کشور آسیای جنوبی آنلاین می‌شوند، وارد هند شدند، اگرچه رشد خرید آنلاین به عنوان نسبت کل خرده‌فروشی کندتر از سایر بازارهای بزرگ بوده است. به گفته AllianceBernstein، تجارت الکترونیک هنوز تنها 5 درصد از خرده فروشی ها را تشکیل می دهد که بسیار کمتر از میانگین جهانی 14 درصد است.

 

منبع : نبض فناوری


ارسال نظر

© r.p.s ™ .   Powered by RoseCMS